یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
فرهنگیان

حوزه / امام جمعه اصفهان با اشاره به نحوه نادرست ورود افراد به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و اثرات سوء آن بر آینده کشور، گفت: متاسفانه اکنون بدون توجه به این که کشور به چه اموری احتیاج دارد و دانشجو باید در چه رشته‌ای تحصیل کند، پذیرش دانشجو در هر رشته‌ای صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد در دیدار اعضای هیئت رئیسه دانشگاه فرهنگیان اصفهان با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت کار دانشگاه فرهنگیان، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب به دانشگاه فرهنگیان نظر دارند و این توجه بدون علت نیست و به دلیل اهمیت کار این دانشگاه است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، با بیان اینکه گزینش معلم بالاتر از گزینش یک قاضی است، گفت: اگر عدالت را در قاضی مهم می‌دانیم این مسئله در معلم مهم‌تر است، زیرا معلم یک انسان را می‌تواند به فردی مانند حضرت امام(ره) تبدیل کند و یا انسان فاسدی تربیت کند که سبب نابودی و خرابی شود، لذا باید بدانیم آموزش و پرورش اداره کار نیست و باید افراد مستعد وارد آن شوند.

امام جمعه اصفهان، با اشاره به نحوه نادرست ورود افراد به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و اثرات سوء آن بر آینده کشور، عنوان کرد: در آزمون دانشگاه باید افراد با استعداد و درست انتخاب شوند، اما اکنون افراد به راحتی می‌توانند وارد دانشگاه شوند و این خطر فراوانی در آینده برای کشور دارد، زیرا سبب توقع این افراد و خانواده‌های آنها است و این در حالی است که آموزش مهارت به دانشجو مهم‌تر است.

وی اضافه کرد: متاسفانه اکنون بدون توجه به اینکه کشور به چه اموری احتیاج دارد و دانشجو باید در چه رشته‌ای تحصیل کند، پذیرش دانشجو در هر رشته‌ای صورت می‌گیرد، در حالی که باید گزینش به ویژه در دانشگاه فرهنگیان کامل باشد و در آن دقت کرد و حتی به خانواده و ریشه‌های تربیت.

آیت الله طباطبایی‌نژاد، با تأکید بر اهمیت مسئله گزینش و احراز شرایط پذیرش و استخدام تا پایان دوران خدمت، تصریح کرد: ما در حکومت اسلامی در زمینه انتخاب رهبری کاری انجام دادیم که در دنیا سابقه ندارد و مجلس خبرگان رهبری فردی را انتخاب می‌کند که دارای شرایط رهبری باشد و باید این شرایط را تا پایان داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که استخدام می‌شوند باید التزام عملی به اسلام داشته باشند و اگر در حین خدمت معلمی، متوجه شدیم فردی التزام عملی به اسلام را از دست داده باید کنار گذاشته شود، لذا باید این گزینش تا پایان دوران خدمت باشد و اگر اینگونه شد به تمدن اسلامی می‌رسیم، بنابراین این کار، کار حساسی است و در دانشگاه فرهنگیان باید روی اصول و ضوابط دین کار کنیم.

عضو خبرگان رهبری، با اشاره به دو دستگی‌های سیاسی به‌ویژه در خصوص رابطه با آمریکا، گفت: عده‌ای اظهار می‌کنند باید با کدخدا باشیم و عده‌ای نیز می‌گویند، زیر سلطه آمریکا نمی‌رویم در حالی که مبنای رابطه ما با دیگر دولت‌ها، عدم سلطه‌گری آنها بر کشور است، هم‌چنان که قرآن کریم نیز درباره رابطه با یهود و نصاری می‌فرماید "یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْیَهُودَ وَالنَّصَارَیٰ أَوْلِیَاءَ ۘ بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاءُ بَعْضٍ".

وی حیات و مرگ واقعی در کلام امیرمومنان(ع) را مقهور نبودن در برابر دشمنان دانست و مقهور بودن حکام عربی در برابر آمریکا را نشانه مرگ آنها بیان کرد و گفت: تمدن اسلامی یعنی انسان درست کنیم و نظر انبیاء و ائمه اطهار این بوده که انسانی تربیت شود که مقهور غیر خدا نباشد و مهم‌ترین کار برای کشور نیز انسان سازی است.

در ابتدای این دیدار نیز مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه فرهنگیان و ریاست این دانشگاه گزارشی از اقدامات انجام شده در دانشگاه فرهنگیان ارائه و اظهار کرد: طی دو سال اخیر دوره‌های خوبی در جهت دانش افزایی برگزار شد و هم چنین نشست‌های هم‌اندیشی در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و مسائل روز به صورت ماهیانه و اردوهای زیارتی و سیاحتی برگزار شده است.

گفتنی است: در حوزه دانشجویی نیز کارهای گسترده‌ای صورت گرفته و تیم تبلیغی از قم با حضور در خوابگاه‌های دانشجویی پاسخگوی سوالات و شبهات هستند.

افزایش ظرفیت هیئت علمی دانشگاه، با توجه به اینکه دانشگاه فرهنگیان اصفهان پس از تهران و مشهد جزء بزرگ‌ترین دانشگاه‌ها است، اعضای هیئت علمی آن از ۵۰ نفر به ۸۰ نفر ارتقاء یافته است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha